Forum Prawników Korporacyjnych

KONFERENCJA

Law Business Partnership - wyzwania i przyszłość działów prawnych w korporacjach

PROGRAM
REJESTRACJA

zostało do wydarzenia

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Warszawa

25 marca 2020

POBIERZ BROSZURĘ
  • Jak właściwie reagować na kolejne zmiany przepisów prawnych?
  • Jak radzić sobie z różnorodnymi interpretacjami?
  • Jak dostosować wewnętrzne przepisy organizacji do kolejnych zmian w prawie?
  • Jak właściwie reagować na nadużycia?
  • Jak połączyć funkcję prawnika, konsultanta i sprawnego managera?
  • Jak efektywnie wpływać na decyzje podejmowane w firmie w oparciu o wszystkie kwestie?
  • Jak znaleźć czas i właściwie zarządzić nie tylko sobą i swoim zespołem, ale również zmianą, która szczególnie w ostatnim czasie ma bardzo duży wpływ na działanie firm?

Dlaczego warto do nas dołączyć?

  • Omówimy najbardziej aktualne zmiany prawne, które mają niebagatelny wpływ na Państwa codzienną pracę
  • Zapewnimy prelekcje doświadczonych ekspertów, którzy podpowiedzą, jak radzić sobie z wyzwaniami w codziennym funkcjonowaniu działu prawnego
  • Zaprosimy do udziału w panelu dyskusyjnym, w ramach którego znajdą Państwo rozwiązanie na to, jak efektywnie współpracować z zewnętrzną kancelarią prawną
  • Wezmą Państwo udział w interaktywnych warsztatach z zakresu przywództwa dla prawników
  • Zagwarantujemy atmosferę sprzyjająca nie tylko pogłębianiu wiedzy, ale również nawiązywaniu wartościowych relacji biznesowych

O czym będziemy mówić?

  • Dyrektywa ECN+ - postępowania antymonopolowe
  • Polityka compliance i wzrost znaczenia sygnalistów
  • Nowe technologie w zarządzaniu działem prawnym
  • Kluczowe zmiany w KPC i ich znaczenie dla przedsiębiorców
  • Rola prawnika w negocjacjach
  • Ramię w ramię z kancelarią zewnętrzną. Jak zbudować dobrą relację biznesową i współpracę z zewnętrzna kancelarią prawną?

Na te i wiele innych pytań odpowiemy podczas Forum Prawników Korporacyjnych. Już dziś zachęcam Państwa do dołączenia do nas i spędzenia czasu z osobami, które mają podobne do Państwa wyzwania.

  • Dyrektorzy Działów Prawnych
  • Prawnicy Wewnętrzni
  • Radcowie Prawni
  • Dyrektorzy Biur Obsługi Zarządu
  • Dyrektorzy Działów Compliance

Kto powinien wziąć udział?

PROGRAM

25 marca 2020 (środa)

8:30 - 9:00

Rejestracja uczestników

Witamy podczas konferencji. Zapraszamy do rejestracji.

9:00 - 10:00

PANEL DYSKUSYJNY

Ramię w ramię z kancelarią zewnętrzną. Jak zbudować dobrą relację biznesową i współpracę z zewnętrzna kancelarią prawną?

  • Wyzwania prawnika w korporacji - jak radzić sobie z nadmiarem obowiązków
  • Kancelaria prawna - kiedy warto rozważyć współpracę?
  • Jak ustalać zasady współpracy, negocjować, dokonać właściwego wyboru?
  • Ranking, polecenie a może inny sposób wyboru?
  • Podział obowiązków i odpowiedzialnośc stron
  • Z czym jeszcze trzeba będzie się zmierzyć?
  • A może jednak powiekszyć dział prawny?
Wśród panelistów:
  • Jadwiga Latawiec, Dyrektor Działu Prawno-Podatkowego, Carlsberg Polska
  • Marta Koremba, Partner w zespole własności intelektualnej w polskim biurze Bird & Bird
  • Piotr Czublun, radca prawny, senior partner, Kancelaria CZUBLUN TRĘBICKI
  • Katarzyna Dobkowska, radca prawny, partner w kancelarii Raczkowski

10:00 - 10:50

Dyrektywa ECN+

Postępowania antymonopolowe

  • Egzekwowanie praw konkurencji
  • Wpływ dyrektywy ECN+ na postępowania antymonopolowe w Polsce
  • Co zmienia i jak wpływa na polski rynek dyrektywa ECN+?
  • Niezależność i zasoby organów ochrony konkurencji
  • Co jeszcze nas czeka w związku z implementacją dyrektywy ECN+?

Joanna Affre, adwokat, wspólnik zarządzający Affre i Wspólnicy Sp. K.

10:50 - 11:10

Przerwa na kawę

11:10 - 12:00

Rola i znaczenie sygnalistów w procesie identyfikowania i wyjaśniania nieprawidłowości Compliance

  • Kim jest sygnalista w świetle obowiązujących regulacji
  • Rola sygnalistów na przykładzie ostatnich case’ów światowych
  • System Compliance w firmie Siemens – geneza i charakterystyka
  • Rola sygnalistów w procesie wyjaśniania nieprawidłowości na przykładzie firmy Siemens

Marcin Szczepański, Dyrektor Działu Compliance, Siemens Sp. z o.o.

12:00 - 12:50

Nowelizacja KPC i jej znaczenie dla przedsiębiorców

  • Podsumowanie zmian i ich znaczenia na funkcjonowanie firm
  • Jak zmiana ponad 300 artykułów KPC może wpłynąć na funkcjonowanie przedsiebiorców?
  • Wpływ zmian na usprawnienie postępowania cywilnego
  • Co zostało powiedziane, a co jeszcze nie? Na co nalezy sie przygotować w związku z nowelizacją KPC

Katarzyna Ulma- Raszkowska, Adwokat, Grabowski i Wspólnicy Kancelaria Radców Prawnych sp.k.

12:50 - 13:40

Przerwa na lunch

13:40 - 14:30

Law Tech - wpływ nowych technologii na funkcjonowanie działów prawnych

  • Nowe technologie - ułatwienie czy wyzwanie dla działów prawnych?
  • Zmiany wewnetrznych regulacji i dostosowywanie ich do zmieniającej się rzeczywistości w kontekście wykorzystania nowych technologii
  • Narzędzia, monitoring, biometria, VR - jak właściwie stosować przepisy prawa i dotyczące wykorzystywania nowych technologii
  • Wyzwania i przyszłość działów prawnych w świetle nowych technologii

14:30 - 14:45

Przerwa na kawę

14:45 - 16:30

WYSTĄPIENIE INTERAKTYWNE

Law Leadership

  • Moja droga od menedżera do lidera
  • Styl forsujący, styl aktywizujący - a może styl coachingowy?
  • Co musiałoby się zdarzyć abyś chciał zostać swoim pracownikiem?

Joanna Wazowicz, Partner Zarządzający 4Sales w 4Results Sp z.o.o.

Od menedżera do lidera – angażowanie ludzi po polsku

  • Angażować czy motywować?
  • Autentyczność lidera - dlaczego warto być autentycznym?

Dlaczego warto budować kulturę angażującą i jak to robić po ludzku?

Zarządzanie millenialsami i posmillenialsami – czy da się w ogóle to zrobić?

  • Zmiana kulturowa i wyzwania w pracy z millenialsami
  • Me, Myself and I – czyli czego się możemy jako szefowie nauczyć od millenialsów?

16:30

Zakończenie konferencji i wręczenie certyfikatów uczestnikom

PRELEGENCI

Joanna Affre

Adwokat, wspólnik zarządzający Affre i Wspólnicy Sp. K.

Specjalizuje się w szeroko rozumianym prawie konkurencji. Doradza klientom z branży FMCG, spożywczej, motoryzacyjnej, chemicznej, budowlanej oraz sektorów mediów i reklamy, a także bankowego w zakresie kształtowania polityki dystrybucyjnej, przeciwdziałania porozumieniom antykonkurencyjnym i nadużywaniu pozycji dominującej, fuzji i przejęć, prawa konsumenckiego, a także zwalczania nieuczciwej konkurencji. W tym zakresie prowadzi audyty i szkolenia dla przedsiębiorców, a także reprezentuje klientów zarówno w postępowaniach przed Prezesem UOKiK jak i sądami. Absolwentka Uniwersytetu Wrocławskiego oraz studiów podyplomowych z zakresu nauk politycznych (IEP Strasbourg Francja), prawa wspólnotowego (Lyon III Francja) i prawa konkurencji (King’s College, Londyn, Wielka Brytania). Jest członkiem Rady Francusko – Polskiej Izby Gospodarczej oraz Doradcą Prezesa UOKiK (non-governmental advisor) w Międzynarodowej Sieci Konkurencji, a także członkiem Stowarzyszenia Prawa Konkurencji oraz European Competition Lawyers Association (ECLA). Jest rekomendowanym prawnikiem w zakresie prawa konkurencji i antymonopolowego w 17. edycji Rankingu Kancelarii Prawniczych „Rzeczpospolitej”.

Piotr Czublun

Radca prawny, senior partner, Kancelaria CZUBLUN TRĘBICKI

Radca prawny z 20 letnim doświadczeniem w obsłudze prawnej sektora usług finansowych. Zajmuje się kompleksowym doradztwem prawnym dla m.in. banków, zakładów ubezpieczeń, firm leasingowych, funduszy inwestycyjnych, funduszy emerytalnych, SKOK, firm pożyczkowych, pośredników finansowych. Jego doświadczenia zawodowe obejmują m.in. tworzenie i opiniowanie wzorów umów, doradztwo w zakresie ochrony danych osobowych, reprezentowanie klientów w postępowaniach przed GIODO, sądami powszechnymi i SOKiK (sprawy o uznanie postanowień wzorca za niedozwolone oraz sprawy związane ze stosowaniem przez ubezpieczycieli praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów) oraz przed Prezesem UOKiK, opiniowanie i tworzenie modeli dystrybucji produktów finansowych. Przez ponad 4 lata związany był z uznaną międzynarodową korporacją prawniczą, jako lider praktyki obsługi firm sektora usług finansowych i praktyki prawa IT. We wcześniejszym okresie, przez ponad 7 lat pracował jako prawnik wewnętrzny w wiodących instytucjach finansowych.Od 2019 r. członek zespołu Konsultacyjnej Grupy Ekspertów ds. Etyki Cyfryzacji w Ubezpieczeniach, powołanej przez Europejski Urząd Nadzoru Ubezpieczeń i Pracowniczych Programów Emerytalnych (jedyny przedstawiciel z Polski). W latach 2013-2015 członek zespołu ekspertów ds. prawa ubezpieczeniowego przy Komisji Europejskiej (jedyny przedstawiciel z Polski i Europy Środkowo-Wschodniej). Rekomendowany w prestiżowych rankingach: Chambers Europe (2015, 2016, 2017, 2018, 2019), Legal 500 EMEA (2018, 2019), Ranking Kancelarii Prawniczych dziennika Rzeczpospolita w kategoriach „Ubezpieczenia” (2018) oraz „Prawo bankowe i finansowe” (2019).Przez kilka lat był członkiem grupy roboczej ds. danych osobowych Polskiej Izby Ubezpieczeń (PIU) oraz członkiem komisji prawnej i komisji informatycznej PIU. Od 2016 r. jest Członkiem Rady Rozwoju Rynku Finansowego przy Ministrze Finansów. Piotr Czublun jest autorem (wraz z zespołem prawników Kancelarii CZUBLUN TRĘBICKI) jednego z dwóch komentarzy do ustawy o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej oraz komentarza do ustawy o dystrybucji ubezpieczeń (oba komentarze wydane nakładem wydawnictwa C.H. Beck).

Katarzyna Dobkowska

Radca prawny, partner w kancelarii Raczkowski

Katarzyna Dobkowska jest ekspertką od prawa pracy, od ponad 7 lat wspólnikiem w kancelarii Raczkowski – największej w Polsce praktyce zajmującej się prawem HR. Wcześniej 11 lat była związana z jedną z największych polskich kancelarii – DZP, a jeszcze wcześniej 2 lata pracowała w Arthur Andersen i odbywała etatową aplikację sądową na Podlasiu, skąd pochodzi. Katarzyna doradza klientom w całym zakresie prawa pracy, w tym z powodzeniem reprezentuje ich w sporach prawno-pracowniczych. Szczególnie ceni sobie stałą i bieżącą współpracę, która pozwala nie tylko poznać specyfikę i potrzeby Klienta, ale także nawiązać z nim wartościowe relacje. To zaś jest podstawą owocnej i satysfakcjonującej dla obu stron współpracy. W rankingach prawniczych doceniana jest jej dynamiczność, dostępność, łatwość we współpracy i biznesowe podejście do problemów. Prywatnie fascynuje ją wszystko, co jest związane z duchowością i tzw. rozwojem osobistym, lubi też operę, teatr, kino, dobrą książkę i tenis.

Marta Koremba

Partner w zespole własności intelektualnej w polskim biurze Bird & Bird

Jest ekspertem w dziedzinie prawa własności przemysłowej. Marta Koremba od 2006 roku wspiera klientów w sprawach związanych z ochroną praw własności przemysłowej i zwalczaniem nieuczciwej konkurencji. Obsługuje firmy z najbardziej innowacyjnych branż: farmaceutycznej, chemicznej, kosmetycznej oraz telekomunikacyjnej. Reprezentuje klientów w sporach patentowych (głównie w sektorze farmaceutycznym). Opracowuje globalne strategie patentowe na etapie przedprocesowym oraz w postępowaniach spornych. Wspiera klientów w przygotowywaniu opinii o podstawach unieważnienia, nienaruszaniu (non-infringement opinion) oraz czystości patentowej. Negocjuje umowy licencyjne i przeniesienia praw do technologii. Posiada wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu szerokimi portfelami znaków towarowych i wzorów przemysłowych. Prowadzi postępowania zgłoszeniowe przed Urzędem Patentowym RP i Urzędem Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej w Alicante, jak również postępowania sprzeciwowe, o unieważnienie lub stwierdzenie wygaśnięcia praw wyłącznych. Doradza w sprawach związanych z naruszeniem praw wyłącznych w Internecie – w szczególności poprzez rejestrację domen oraz używanie słów kluczowych (keywords advertising). Reprezentuje klientów w sporach o naruszenie praw wyłącznych przed sądami powszechnymi oraz w sporach domenowych przed Sądem Polubownym ds. Domen Internetowych przy Polskiej Izbie Informatyki i Telekomunikacji. Studiowała prawo i ekonomię w Instytucie Międzywydziałowych Studiów Humanistycznych Uniwersytetu Warszawskiego oraz na Katholieke Universiteit Leuven (Belgia). Marta jest rekomendowana przez polskie i międzynarowe rankingi, m.in. przez WTR 1000, FT Innovative Lawyers, Women in Business Law oraz Rising Stars Prawnicy – Liderzy Jutra.

Jadwiga Latawiec

Dyrektor Działu Prawno-Podatkowego, Carlsberg Polska

Radca prawny od 1998 roku. Zajmuje się prawem cywilnym i handlowym a także prawem reklamy, własności przemysłowej, praw autorskich oraz prawem ochrony konkurencji. Specjalizuje się również w transakcjach typu M&A i prawie podatkowym. Z Carlsberg Polska związana od 2003 roku. Wcześniej doświadczenie zawodowe zdobywała w PricewaterhouseCoopers, w Urzędzie Antymonopolowym oraz kancelarii prawnej.

Marcin Szczepański

Dyrektor Działu Compliance, Siemens Sp. z o.o.

Od 1.09.2012 Dyrektor Działu Compliance w Siemens Sp. z o.o.W koncernie Siemensa w sumie od 2001 roku, doświadczenie w kraju, w tym: szef Działu Treasury oraz Dyrektor ds. Strategii, a w międzyczasie prawie 3 lata spędzone w centrali Siemensa w Erlangen i Monachium. Od 2014 członek Komitetu ds. Compliance na GPW w Warszawie, współautor Standardów Compliance GPW opublikowanych w 2018 roku. Wiceprzewodniczący komisji Compliance przy polsko-Niemieckiej Izbie Przemysłowo Handlowej. Od 2017 gościnnie wykłada na podyplomowych studiach Compliance w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Absolwent SGH(kierunek Finanse i bankowość), członek ACCA.

Katarzyna Ulma- Raszkowska

Adwokat, Grabowski i Wspólnicy Kancelaria Radców Prawnych sp.k.

Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Specjalizuje się w prawie bankowym, w tym sprawach tzw. kredytów frankowych. Przez ostatnie trzy lata świadczyła usługi na rzecz banku, zgłębiając prawne aspekty bankowości. Przez wiele lat prowadziła obsługę spółek prawa handlowego w tym doradzała w procesach zakładania, przekształceń i likwidacji spółek. Posiada bogate doświadczenie w zakresie prawa kontraktów, praw autorskich, jak również prawa reklamy. Szkoliła osoby z branży reklamowej w zakresie prawnych aspektów akcji promocyjnych oraz ochrony konsumentów na rynku reklamowym oraz w zakresie prawa nowych technologii i ochrony danych osobowych. Prowadziła również szkolenia i spotkania doradcze z zakresu Kodeksu Postępowania Cywilnego. Reprezentuje klientów przed sądami powszechnymi oraz organami administracji. Ponadto występowała jako obrońca, jak również oskarżyciel posiłkowy w sprawach karnych, na każdym etapie postępowania. W pracy zwraca szczególną uwagę na rzetelność i transparentność podejmowanych działań, jak również na poszukiwanie innowacyjnych rozwiązań spełniających potrzeby klientów.

Joanna Wazowicz

Partner Zarządzający 4Sales w 4Results Sp z.o.o.

Partner Zarządzający 4Sales w 4Results Sp z.o.o. Zorientowany bizne - sowo trener i konsultant zajmujący się doradztwem metodologicznym i biznesowym. Szuka praktycznego przełożenia stosowanych metod na poprawę wyników biznesowych i jakości życia uczestników. Ma za sobą ponad 18 lat doświadczenia menedżerskiego w obszarze za - rządzania i obsługi klienta w polskich i międzynarodowych firmach co pozwala jej inaczej patrzeć na wyzwania współczesnych menedżerów. Wśród jej klientów można wymienić: Peugeot, Citroen, Mercedes - Benz, Volkswagen Polska, Żywiec Zdrój, Stock Polska, Onico, Energy-Match, Hotel Arłamów, Hotel Le Regina, Telekomunikację Novum, Apexnet, Most Wanted, Aktywną Warszawę., Performance Media, Sotrender, IFS Solutions, Autoklinika, Apteki Niezapominajka. Nie znosi teoretyków. Dodatkowym obszarem jej zainteresowań jest praktyczne zarządzanie stresem (techniki oddechowe, wizualizacja, zarządzanie myśleniem automatycznym) oraz rozwojem osobistym (mindfulness). Prywatnie fanka biegania i jogi.

REJESTRACJA

WARSZTATY PŁATNE

995 PLN

Cenę netto należy powiększyć o należny podatek VAT 23%

WYPEŁNIJ FORMULARZ

Administratorem Państwa danych osobowych jest INFOR PL S.A. (więcej informacji).

KROK 1: Dane firmy i zgłaszającego

1395 PLN

przy zgłoszeniu do 28.02.2020

przy zgłoszeniu od 01.03.2020

OPIEKUN MERYTORYCZNY

Rafał Szary

Kierownik projektu

rafal.szary@infor.pl

+48 519 061 530

SPRZEDAŻ I WSPÓŁPRACA

22 212 13 14

PATRONI MEDIALNI

ORGANIZATOR

Copyright © 2018 IDEORIA SP. Z O.O.